reklama

Energia?

Každá doba má svoje vžité predstavy. Zem je plochá, zem je guľatá, slnko obieha okolo zeme, existujú stovky predpokladov, ktoré považujeme za zaručené a ktoré môžu alebo nemusia byť správne. História vo väčšine prípadov dokázala ich nesprávnosť. Pokiaľ história má byť vodítkom, tak mnoho čo o svete predpokladáme nie je pravda. Sme ale v tých predstavách uveznený, často nevedome, to je paradigma.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (127)

Venoval som definícii energie vyše roka na diskusnom Post fóre- fyzika pod otázkou: Aký zdroj energie poháňa vodnú turbínu a potom som pokračoval na českom Fóre - Energie u pramene.

Po týchto plodných diskusiách som dospel k názoru že energia, tak ako je v súčasnosti definovaná je prinajmenšom paradigma a vedie až k takej absurdnosti ako je vzorec E=mc2. Energia je v súčasnej fyzike definovaná ako pohyb, čo nemusí byť pravda. Ďalej sa tvrdí že energia nevzniká ani nezaniká, ale sa premieňa na iný druh energie čo je nezmysel a dokážem vám to logickými experimentami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno že ma už poznáte pod pseudonymom Buky a touto cestou chcem poďakovať všetkým vzdelaným ľuďom ktorý sa mi doteraz venovali a mali so mnou trpezlivosť a dúfam že aj naďalej budú.

Začnem najjeddnoduchším experimentom: Ak zdvihnem cez jednoduchú kladku do výšky závažie, tak vo fyzike sa tvrdí že ide o gravitačnú potenciálnu energiu - mgh. A tu už je prvý rozpor, gravitácia je definovaná ako sila a nie energia, Súčasná fyzika tvrdí, že ak pustím závažie, tak tiažová sila koná prácu na úkor potenciálnej energie, čo je nelogická hlúposť.

Ak zdvihnem závažie do výšky, tak dosiahnem - mgh, ale stým rozdielom že nejde o potenciálnu energiu ale o potenciálnu prácu Wp=mgh. Energiu som použil pri zdvihnutí závažia a nepremieňa sa na potenciálnu energiu, "spálil" som ju v podobe tukov a sacharidov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V mgh nie je miesto pre energiu, pretože veľkosť práce závisí od týchto troch fyzikálnych veličín a aj ich môžem zmerať. Ale prítomnosť energie v tomto prípade nemám ako dokázať ani zmerať.

Vyzývam ktoréhokoľvek fyzika na šachovú partiu zvanú Zákon zachovania energie a jej premeny.

Róbert Bukovan

Róbert Bukovan

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný smrteľník technického zamerania, mám rád adrenalín a lietanie v ekejkoľvek podobe, okrem nášľapnej míny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu